Κινόα – Απλή τροφή ή υπερτροφή;

Η κινόα (Chenopodium quinoa – Χηνοπόδιον η κινόα) κατάγεται από τη Νότια Αμερική. Χρησιμοποιείται σαν τροφή εδώ και 3.000 χρόνια. Θεωρείται σπόρος, ψευτο-σπόρος για την ακρίβεια από τη στιγμή που είναι θάμνος αλλά χρησιμοποιείται ακριβώς όπως τα δημητριακά και οι σπόροι.

Η κινόα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, μέταλλα, ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες όπως φλαβονοειδή: κουερσετίνη και καμπεφερόλη, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος υπό τη μορφή ελαϊκού οξέος, περιέχει μικρές ποσότητες ωμέγα- 3 λιπαρών οξέων (συγκεκριμένα α-λινολενικό οξύ) και είναι ελεύθερη γλουτένης γεγονός που την καθιστά ιδανική για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη.

Υπάρχουν δύο είδη κινόας, η κόκκινη και η λευκή.

Επίσης έχει:

  • Υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Η κινόα περιέχει και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό μας.
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Το μαγνήσιο μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα,  και ισχυροποιεί τα οστά. Συμβάλλει στην παραγωγή ενέργειας.
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε εδώδιμες (φυτικές) ίνες. Οι εδώδιμες ίνες συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, παθήσεων όπως υπερχοληστερολαιμία κ.α. αλλά και της αίσθησης του κορεσμού.
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο και χαλκό.
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο. Απαραίτητος για τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και συμβάλλει στην μεταφορά του οξυγόνου.
  • Υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο. Απαραίτητος για το σχηματισμό των οστών και την παραγωγή ενέργειας.

Επίσης περιέχει λυσίνη, απαραίτητη για την ανάπτυξη και επιδιόρθωση ιστών και ριβοβλαφίνη (βιταμίνη Β2) απαραίτητη για την ανάπτυξη και διατήρηση υγιών σωματικών ιστών, όπως είναι το δέρμα, τα μάτια και το νευρικό σύστημα.

Το συνολικά υψηλό επίπεδο θρέψης καθώς επίσης και η ποικιλότητα των διατροφικών ωφελειών που παρέχει η κινόα την κατατάσσει στα τρόφιμα  με υψηλή θρεπτική αξία, δηλαδή ένα super food (υπερτροφή).

Η κινόα αποτελεί ιδανικό συστατικό μίας σαλάτας, μπορείτε να το κάνετε κροκέτα με λαχανικά ή απλά μα συνοδέψετε το γεύμα σας με ένα μπολ μαγειρεμένης κινόας. Μην ξεχνάτε να προσθέστε αλάτι, πιπέρι κι μπόλικο λεμόνι για να ζωντανέψτε τη γεύση της.

SHARE