Ημικρανία…Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγονται;

Τι πρέπει να γνωρίζουμε!

Οι ημικρανίες είναι μία από πιο συνηθισμένες παθήσεις για άντρες και γυναίκες. Έρευνες έχουν δείξει ότι κατά την εφηβεία πυροδοτείται το φαινόμενο της ημικρανίας. Περίπου το 43% του γυναικείου πληθυσμού και το 18% του αντρικού υποφέρουν από ημικρανίες.

Μπορούν να πυροδοτηθούν από πολλούς παράγοντες, όπως έλλειψη ύπνου, πολλές ώρες ύπνου, ορμονικές διαταραχές στις γυναίκες, στρες, διατροφικές συνήθειες, υπογλυκαιμία, έλλειψη φαγητού,  παχυσαρκία, φωτοευαισθησία και φαρμακευτική αγωγή.  Σύμφωνα με το American Headache Society η εμφάνιση της ημικρανίας οφείλεται και σε γενετική προδιάθεση. Περίπου το 80% των ανθρώπων που υποφέρουν από αυτή την πάθηση έχουν συγγενή πρώτου βαθμού με τα ίδια συμπτώματα.

Υπάρχουν φυσικά συστατικά τροφίμων που επηρεάζουν άμεσα την εμφάνιση της και συνίσταται η μειωμένη κατανάλωση τους ή πλήρη αποφυγή.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ;

  1. Τυραμίνη (ξηρούς καρπούς, σοκολάτα, παλαιωμένα ώριμα τυριά, μαγιά, μπύρα, κόκκινο κρασί, μπανάνα, φασόλια κ.α.)
  2. Ισταμίνη (κόκκινο και λευκό κρασί, μπύρα, σαμπάνια, τυριά (τσένταρ, ελβετικό τυρί, camembert, παρμεζάνα, έμμενταλ)
  3. Κρέατα που έχουν υποστεί ζύμωση, παστά ψάρια και κρέατα, ψάρια (σκουμπρί, τόνος, σαρδέλα, ρέγγα)
  4. Φαινυλαιθυλαμίνη (σοκολάτα), σεροτονίνη, φλαβονοειδή, καφεΐνη, και χαλκός.
  5. Λαχανικά όπως μελιτζάνα, σπανάκι, ξυνολάχανο, λάχανο τουρσί, κινέζικο λάχανο, ραπανάκια, αντίδια, μάραθος, πράσο, μαϊντανός, κάρδαμο, μαρούλι, παντζάρι (όχι τα φύλλα), ρόκα, σπανάκι, κρεμμύδι κ.α.
  6. Πρόσθετες ύλες διάφορων τροφίμων όπως το νιτρώδες νάτριο (επεξεργασμένα κρέας, αλλαντικά, προϊόντα αλλαντοποιίας (λουκάνικα, σαλάμι, πεπερόνι), και το γλουταμινικό νάτριο
  7. Γλυκαντικές ουσίες (π.χ. ασπαρτάμη)
SHARE