Εποχιακή γρίπη και ο ρόλος της διατροφής

Η εποχιακή γρίπη εμφανίζεται κυρίως το χειμώνα. Τα κύρια συμπτώματα τους περιλαμβάνουν πυρετό, ξηρό βήχα με πόνο στο στήθος, πονόλαιμο, καταρροή-φτέρνισμα, μπούκωμα, πόνο στο σώμα ή/και στα κόκαλα, πονοκέφαλο, κρυάδες, αίσθημα έντονης κόπωσης και απώλεια όρεξης.

Λόγω του γεγονότος ότι δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη φαρμακευτική θεραπεία, ο κύριος τρόπος πρόσληψης είναι η τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Εξάντληση του ανοσοποιητικού συστήματος μπορεί να επέλθει εκτός από την ύπαρξη κάποιας πάθησης και λόγω ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών και τρόπου ζωής.

Ένα διατροφικό μοντέλο και προφίλ τρόπου ζωής στηριζόμενο στην αυξημένη κατανάλωση υδατανθράκων υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, ζάχαρη, επεξεργασμένα προϊόντα, κορεσμένα και τρανς λιπαρά οξέα, αλάτι και αλατισμένα προϊόντα εμπορίου, αλκοόλ, προϊόντα που περιέχουν καφεΐνη (σοκολάτα, καφές, αναψυκτικά κ.α.), αυξημένες ενεργειακές (θερμιδικές) προσλήψεις, καθιστική ζωή, στρες, διαταραγμένο ύπνο και κάπνισμα προάγουν την αποδυνάμωση του οργανισμού και ως εκ τούτου και του ανοσοποιητικού συστήματος, καθιστώντας τον οργανισμό περισσότερο ευάλωτο.

Εν αντιθέση η διατροφή βασισμένη σε υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, προϊόντων πλούσιων σε φυτικές ίνες, όσπρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και δημητριακά, σε συνδυασμό με μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα και επαρκής πρόσληψη υγρών-ενυδάτωση, βοηθά σε μεγάλο βαθμό στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος.

Για να θωρακιστεί ο οργανισμός μας φροντίζουμε από τα πρώτα κρύα του χειμώνα να τρεφόμαστε σωστά. Συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον 5-8 μικρομερίδων φρέσκων φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Έτσι ο οργανισμός λαμβάνει πληθώρα βιταμινών και κυρίως αντιοξειδωτικών ουσιών που ενισχύουν την ανοσία σε ιούς και γρίπες και συμβάλλουν στην καταστροφή των ελευθέρων ριζών. Πιο συγκεκριμένα τα φρούτα να είναι 3-5 μικρομερίδες/ημέρα και τα λαχανικά  5-6 μικρομερίδες/ημέρα. Ενώ προτείνεται η ημερήσια κατανάλωση 1-2 ποτηριών χυμών φρούτων.

Μην ξεχνάμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά με έντονα πορτοκαλί, κίτρινα, πράσινα και κόκκινα χρώματα και να έχουμε πάντα ποικιλία στα είδη που επιλέγουμε να καταναλώσουμε. Με ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι (150ml), χυμό ρόδι ή ανάμικτο χυμό φρούτων, μπορούμε να πάρουμε μέχρι και το 95% των Συνιστώμενων Ημερήσιων Αναγκών μας σε βιταμίνη C.

Επιστήμονες τονίζουν ότι η βιταμίνη C είναι η κύρια βιταμίνη τόνωσης και ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος, παρόλαυτά έρευνες αποδεικνύουν την ευεργετικότητα της βιταμίνης D3 στην άμυνα του οργανισμού κατά της εκάστοτε εποχιακής γρίπης.

Εν κατακλείδι η διατροφή βασισμένη στο Μεσογειακό Μοντέλο Διατροφής έχει αποδειχθεί ως μία από τις πλέον γευστικές διατροφές,παρέχει στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και κυρίως αντιοξειδωτικά, που σε συνδυασμό με την άσκηση, προσφέρει ενέργεια, ζωντάνια, ευεξία, προάγει την υγεία και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

SHARE