Μπαχαρικά και μυρωδικά ως υπερτροφές (super foods)

Η υγεία του ανθρώπινου οργανισμού βασίζεται στη σωστή διατροφή. Όμως, ο σύγχρονος τρόπος ζωής χαρακτηρίζεται κυρίως από την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών, ζάχαρης, τροφίμων πλούσιων σε απλά σάκχαρα, αναψυκτικών, τυποποιημένων έτοιμων γευμάτων, γευμάτων τύπου fast food και από έντονη καθιστική ζωή.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες –σε συνδυασμό με τη γενετική προδιάθεση, την έλλειψη ύπνου, το περιβάλλον, τις οικονομικές δυσχέρειες και τη μόλυνση του περιβάλλοντος– συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους και στην ανάπτυξη παθήσεων.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή θεωρείται για πολλούς περίπλοκη και δύσκολη υπόθεση! Στο κομμάτι της ισορροπημένης διατροφής, οι υπερτροφές (super foods) δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ως «υπερτροφές» (super foods) χαρακτηρίζονται οι τροφές που περιέχουν πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά σε σύγκριση με άλλες σε πολύ μικρή ποσότητα τροφίμου. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και προάγουν την υγεία του οργανισμού.

Τα μπαχαρικά και τα μυρωδικά εκτός από γεύση στο φαγητό μας, προσφέρουν πολλά περισσότερα. Με την προσθήκη τους στα φαγητά καταφέρνουμε να μειώσουμε την προθήκη αλατιού, λίπους και ζάχαρης ενώ ταυτόχρονα επωφελούμαστε από τις ευεργετικές ιδιότητες τους.

Η σύγχρονη επιστήμη αρχίζει να αποκαλύπτει την εξαιρετική δύναμη των μπαχαρικών και των βοτάνων, ως όπλα κατά των ασθενειών και ως υπερτροφές.

Ποιες πρέπει να έχουμε στη ζωή μας;

ΚΑΝΕΛΑ

  • Ενεργο συστατικό: Υδροξυχαλκόνη
  • Έχει αντιφλεγμονώδης ιδιότητες
  • Ρυθμίζει την πείνα
  • Μειώνει τα επίπεδα της «κακής» χολησερόλης (LDL) και των τριγλυκεριδίων
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσων και διαβήτη
  • Βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Βελτιώνει την ευαισθησία στην ισουλίνη
  • Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και της γνωστικής ικανότητας
  • Βοηθά στην αντιμετώπιση φλεγμονών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, καταπολεμά βακτηρίδια και προστατεύει από καταστάσεις που επηρεάζουν τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα όπως η νόσος του Parkinson και του Alzheimer.
  • Προσθέστε : στο τσάι, στον καφέ, στα φρούτα, στη βρώμη, στα μαγειρεμένα φαγητά.
  • Προτεινόμενη πρόσληψη: 1 κ.γλυκού την ημέρα σε σκόνη ή σε χαπάκι

 

ΚΟΥΡΚΟΥΜΑΣ

  • ΠΕΡΙΕΧΕΙ: κουρκουμίνη. Η ουσία που προσδίδει το κίτρινο χρώμα αυτού του μπαχαρικού καθώς και τις αντιφλεγμονώδης ιδιότητες του.
  • Μειώνει τον πονο από αρθρίτιδες, χτυπήματα και οδοντιαντικές επεμβάσεις
  • Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων
  • Έρευνες έχουν δείξει ότι συμβάλλει στην πρόληψη της εμφάνισης της νόσου του Alzheimer
  • Προτείνεται σε ασθενείς που νοσούν με νεοπλασματικές παθήσεις
  • Βοηθά στο κοινό κρυολόγημα
  • Προσθέστε το στο ρύζι, στο ψάρι, μαρινάρετε0 τα λαχανικά σας, προσθέστε το στο dressing για τις σαλάτες σας καθώς και στο τσάι σας.
  • Προτεινόμενη πρόσληψη : 1-2κ.γλυκού την ημέρα

 

ΚΑΡΔΑΜΟ: Ομαλοποιεί τις στομαχικές διαταραχές, έχει αντιφλεγμονώδη ιδιότητες, μειώνει την πίεση του αίματος, συμβάλλει στην πρόληψη και ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο και ψευδάργυρο.

CHILI:  Ενεργοποιεί το μεταβολισμό, διατηρεί τα κύτταρα υγιή. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης έλκους.

ΚΑΚΑΟ: Περιέχει φλαβονοειδή και λοιπά αντιοξειδωτικά που βοηθάνε στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνει  την αρτηριακή πίεση και παράγει ορμόνες καλής διάθεσης.

ΚΥΜΙΝΟ: Πλούσιο σε σίδηρο, παίζει σημαντικό ρόλο στην απώλεια του βάρους. Χρειαζόμαστε μόνο ένα κουταλάκι του γλυκού την ημέρα.

ΣΚΟΡΔΟ: Περιέχει την αλλικίνη. Έχει αντιβιοτικές και αντιφλεγμονώδης ιδιότητες. Συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Μειώνει την αρτηριακή πίεση και συμβάλλει στην ρύθμιση των υψηλών επιπέδων ολικής χοληστερόλης. Προσθέστε σκόρδο στα φαγητά σας.

ΠΙΠΕΡΟΡΙΖΑ

  • Έχει μία ηρεμιστική επίδραση στο τοίχωμα του πεπτικού συστήματος.
  • Βοηθά στην αντιμετώπιση της ναυτίας που μπορεί να προκληθεί  από φαρμακευτική αγωγή ή όταν αποτελεί σύμπτωμα θεραπείας.
  • Έχει αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη ασθενειών όπως καρκίνος.
  • Μειώνει τον πόνο από αρθρίτιδα, πρόληψη κοινού κρυολογήματος, βοηθά στην σωστή λειτουργία της καρδιάς και προλαμβάνει  Την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.
  • Το τζίντζερ μπορείτε να το προσθέσετε στα λαχανικά σας, στα φρούτα ενώ αναμειγνύεται σε χυμούς και smoothie. αρωματίζει έντονα το τσάι ή το νερό σας.
SHARE