Άσκηση για υγεία! Τι προτείνουν οι διεθνείς συστάσεις!

Οι γιορτές πέρασαν και όλοι θα θέλαμε να αφήσουμε τα περιττά κιλά στον προηγούμενο χρόνο. Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο βήμα. Τι θα λέγατε για λίγη γυμναστική;

Πολλοί δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει «κάνω γυμναστική».

Για να πούμε λοιπόν. Λίγα λόγια για την άσκηση.

Ως φυσική δραστηριότητα ορίζεται «οποιαδήποτε κίνηση του σώματος, η οποία εκτελείται εξαιτίας μυϊκής συστολής και η οποία έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση ενέργειας».

Η συστηματική δραστηριότητα συμβάλει στην βελτίωση της κόπωσης, της κατάθλιψης, της ποιότητας ζωής, της καρδιοαναπνευστικής αντοχής και της μυοσκελετικής υγείας, την υγεία των οστών καθώς και τη μείωση κινδύνου εκδήλωσης μη μεταδοτικών ασθενειών (π.χ. καρδιαγγειακές ασθένειες, διαβήτης, καρκίνος).

Διακρίνεται σε δύο τύπους: αερόβια (ενδυναμώνει το καρδιαγγειακό σύστημα) και αναερόβια (ενδυναμώνει το μυϊκό σύστημα). Δύο επιπλέον χαρακτηριστικά της άσκησης αποτελούν τη διάρκεια και την έντασή της. 

  • Χαμηλής έντασης δραστηριότητες (ήπια άσκηση) είναι απλές, ελαφρές και εύκολες στην εκτέλεση.
  • Mέτριας έντασης δραστηριότητες (μέτρια άσκηση) αυξάνουν ελαφρά τον ρυθμό αναπνοής και τον καρδιακό ρυθμό (π.χ.: γρήγορο περπάτημα, ποδηλασία αναψυχής (χαλαρή), κολύμβηση κατά τον ελεύθερο χρόνο (ψυχαγωγική), άσκηση σε γυμναστήριο γενικά.
  • Υψηλής έντασης δραστηριότητες (έντονη άσκηση) ορίζονται εκείνες που χρησιμοποιούν μεγάλες μυϊκές ομάδες, αυξάνουν σημαντικά τον ρυθμό αναπνοής και τον καρδιακό ρυθμό (π.χ.: τζόκινγκ, γρήγορη ποδηλασία ή κολύμβηση).

 

kettle-bell-592905_1920

Σύμφωνα με τις διεθνείς συστάσεις της Αμερικής για την φυσική δραστηριότητα, την καλή υγεία και τον έλεγχο του σωματικού βάρους  πρέπει να αθλούμαστε συστηματικά και σχεδόν καθημερινά.

Για τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους, την πρόληψη της αύξησης βάρους, την απώλεια βάρους, απαιτείται φυσική  δραστηριότητα μέτριας ή και έντονης εντάσεως (π.χ δυναμικό περπάτημα/ τρέξιμο στο διάδρομο ή στην ύπαιθρο, ποδήλατο, κολύμπι, αθλήματα), διάρκειας 200-300 λεπτών την εβδομάδα.

Για καλή υγεία, ευεξία, εκγύμναση του καρδιαγγειακού μας συστήματος καθώς επίσης και για την μείωση του κινδύνου ανάπτυξης χρόνιων παθήσεων απαιτείται φυσική δραστηριότητα μέτριας έντασης, διάρκειας 150 λεπτών την εβδομάδα.

Είναι πολύ σημαντικό η άσκηση/ φυσική δραστηριότητα να γίνει τρόπος της ζωής μας, μια καθημερινή συνήθεια. Θα μας δώσει ενέργεια, αναζωογόνηση και παράλληλα πνευματική διαύγεια.

Ενδεικτική βιβλιογραφία.

  1. U.S Department of Health and Human Services, 1996; Bouchardetal. 1990
  2. CaspersenC.J. etal. 1985
  3. US Dietary Guidelines 2005
SHARE